СКОРО ЧЕКАТИ ПЕРЕВІРКИ ДОХОДІВ

Найближчим часом всі українці змушені будуть подавати нульову декларацію та добровільно зафіксувати в ній всі свої статки, офіційні та неофіційні доходи.

Цього вже не вдасться уникнути, бо саме ця вимога є ключовою у переліку Євросоюзу. Вимоги Євросоюзу є, а безвізового режиму немає. Електронне декларування доходів громадян, посадовців перейде до дійсно декларування всіх доходів громадян України і якщо американська модель демократії у нас не приживається, то модель податків і декларацій, очевидно, приживеться.

 У профільному комітеті Верховної Ради розповіли, що для утвердження в Україні обов’язкового декларування доходів фізосіб усе готово. Відповідний законопроект доопрацьований і незабаром буде зареєстрований і поданий на розгляд депутатів, однак, поки що його немає.

Чи буде декларування добровільним, чи зможуть громадяни вибирати ─ показувати все чи лише частину, чи підпадуть під «амністію» всі резиденти України, незалежно від громадянства? Занадто часто звучать заяви про необхідність надати держорганам всю інформацію про активи в Україні і за її межами, а також створити умови для оподаткування всіх доходів на території України, і навіть боротися за загальне «щастя» платити податки.

Очевидно, що ДФС буде прагнути виявити задекларовані активи будь-якими способами, прямими і непрямими: порівнюючи витрати і пізніші декларації з «нульовою» інформацією, а також опитуючи платників щодо причин розбіжності з інформацією фіскального відомства. Але основною перешкодою можуть стати традиційні проблеми кваліфікації виконавців і корупції, через які найбільш «цікаві платники» навряд чи «попадуться». Та й перехідний період перед введенням постійного обов’язкового декларування ніхто з професіоналів своєї справи даремно не витратить. На щастя, ще не всі гайки в системі обміну податковою інформацією закручено до кінця.

Очевидно, що на фоні пустого бюджету, можновладці постараються по швидше заглянути у кишеню громадян і вже з 2017 року декларування може стати обов’язковим, а фіскальні органи отримають право звіряти витрати з доходами, причому, глобально ─ в перспективі, з використанням інструментів обміну інформацією та розкриття власників іноземних компаній. Такі ж точно посилання на обов’язковість «непрямих методів» і притягнення до відповідальності як за перевищення рівня витрат над сумою задекларованих витрат (з донарахуванням податків), так і за порушення валютного й інвестиційного законодавства.

Наскільки при цьому в ДФС захочуть перевірити декларацію або джерела коштів, наскільки будуть враховувати публічно доступну інформацію, наприклад, про реєстровані угоди (що перевищують заявлені межі в 150 000 гривень), а також чи буде перелік «непрямих» методів встановлено одночасно з визначенням правил декларування ─ за відсутності тексту зрозуміти складно.

Реалістичність цього сценарію вже підтверджують випадки із перевіркою походження майна (квартир, машин) у держслужбовців придбаного після 2012 року, оскільки вже існував єдиний реєстр прав власності. Як завжди, перевіряють у простих службовців нижчої ланки, а не чиновників вищого рангу.

Поділитися в соц. мережах

Share to Facebook
Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to Yandex

Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.

Залишити коментар