ЖЕК чи ОСББ, чи управитель?

У всіх на вустах зміни, які відбуваються у ЖКГ. Ще 1 липня 2015 року було прийнято Закон України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», який змінює управління багатоповерхівками та руйнує монополію ЖЕКів. Мешканцям дали строк до 1 липня 2016 року, щоб визначилися кого вони хочуть найняти на обслуговування свого будинку.

Тепер щоб відмовитись від послуг ЖЕКу не обов’язково створювати ОСББ. Управління будинком можна здійснювати: 1) управитель – управляюча компанія  (юридична особа); 2) ОСББ, діюче або створювати, якщо немає; 3) залишаються ЖЕКи для перехідного періоду (можливо і надалі залишаться); 4) власники квартир на загальних зборах можуть обрати уповноважену особу, яка буде діяти від імені співвласників квартир – шукати управителя, укладати договори, вносити зміни, контролювати надання послуг, витрачання коштів.

Важливо відмітити, що ОСББ, як неприбуткова організація, має податкові преференції – громадяни власними коштами можуть розпоряджатися самостійно. Натомість, управляюча компанія, як юридична особа, мусить сплачувати податки. Від цього вартість послуг буде дорожча.

Що потрібно, щоб власників квартир почули? Активність та зацікавленість!

Найперше, познайомитися із сусідами, організувати зустріч, щоб запропонувати власного керуючого, дізнатися яке управління в інших будинках, знайти декілька управляючих компаній, а потім скликати збори співвласників квартир для обговорення всіх пропозицій та прийняття рішення.

До речі, до власників відносяться як ті хто мають квартири (житло), так і нежитлову площу (комерційну). Збори можуть скликати не менше трьох співвласників або управляюча на той час компанія, повідомивши всіх не пізніше як за 10 днів до зборів особисто під розписку або рекомендаційним поштовим повідомленням та розмістивши об’яву на під’їзді. Позитивним є те, що при прийнятті рішення зборів не обов’язково, щоб всі власники нерухомості були присутні. Голоси тих кого немає можна отримати шляхом опитування після зборів протягом 15 днів, тобто піти по квартирах, письмово опитати, поставити їх підпис та результати підшити до протоколу зборів.

Відповідно до закону, у зборах можуть брати участь наймачі, орендарі, інші користувачі квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку за дорученням  власника такої нерухомості.

Важливою відмінністю є те, що договір про управління багатоквартирним будинком укладається на один рік, потім, якщо жодна із сторін не подали своїх пропозицій він продовжується. Таким чином, якщо послуги по утриманню будинку будуть надаватись неякісно (відсутній ремонт, переповнені сміттєві баки, неприбраний сніг і т.д.) на наступний рік жителі можуть змінити свого управителя (компанію) будинком офіційно повідомивши його про це та розірвавши з ним договір.

Тепер кожен співвласник будинку має право отримати інформацію від управителя (компанії) чи уповноваженої особи (яку вибрали на зборах) про технічні характеристики і стан будинку, за що він платить, які послуги отримує, який розрахунок цих послуг, хто їх надає, скільки коштів надходить від мешканців, а також інформацію про своїх сусідів – співвласників квартир, нежитлової площі та їх розміри. Разом з тим, на мешканців будинків законом покладено низку обов’язків, які полягають у дбайливому ставленні до майна і відповідальності за його псування.

Таким чином, цей закон змусить співвласників багатоквартирних будинків перестати бути байдужими до своїх помешкань і вони змушені будуть приймати активну участь в ефективному управлінні будинком та прибудинкової території.

Поділитися в соц. мережах

Share to Facebook
Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to Yandex

Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.

Залишити коментар